Zcela nová Shelby GT350, plnokrevník, který je uzpůsoben jak na normální silnice, tak na nejnáročnější světové okruhy. Označení GT350 je odkaz na dávnější ikonu světového motorsportu, která se právě vrátila ! Pohánět ho bude atmosferický 8-válec o objemu 5.2 litru. Bude to zatím nejsilnější sériově vyráběný motor od Fordu. Jako specialitu konstruktéři použili plochou klikovou hřídel.
Přesná čísla o výkonu motoru Ford ještě nezveřejnil, ale při představení se pochlubil výkonem přes 500 koňí a přes 544 Nm. To jsou na 8 válcový atmosférický motor víc než dobrá čísla. Použitá plochá kliková hřídel zajistila zvýšení otáček motoru, odlehčení a také ušetření místa. Otáčkoměr začíná červenat až v 8. 200 otáčkách, pro srovnání uvedeme, že 2015 GT končí na 7. 000 otáčkách za minutu. Osmiválec bude v novém Shelby GT350 spolupracovat s odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment bude na kola posílán prostřednictvím samosvorného diferenciálu Torsen.
Největší rozdíl mezi plochou a prostorovou klikovou hřídelí je ve tvaru. Když se podíváte na prostorovou ze předu, která se používá v každém jiném americkém 8-mi válci, tak vidíte X a válce jsou seřazeny po 90°. Používá se hlavně kvůli svému dobrému ( přirozenému ) vyvážení. Kdežto plochá kliková hřídel ze předu vypadá jako písmeno I a válce jsou řazeny po 180°. Nemá sice tak dobré vyvážení a může působit lehké vibrace, to se ale ruší tím, že je motor tak velký.
Názorné video, kde je nakreslen rozdíl mezi prostorovou a klikovou hřídelí.
Auto pojede velmi rychle a tak byly nutné i dobré brzdy. Byla tedy vybrána masivní brzdová soustava Brembo, kde vpředu jsou plovoucí 394mm kotouče a 6-ti pístkové třmeny. Na zadní nápravě budou 380mm kotouče a 4 pístkové třmeny. Takže auto bude i agresivně brzdit.
Na Mustangu Shelby GT350 je i adaptivní podvozek (poprvé u Fordu s magnetoreologickými tlumiči pérování). Auto s MR tlumiči které jsou řízeny elektronicky musí obsahovat řídící jednotku a senzory, aby bylo možné plynule nastavit tlumící účinek. Jednotka nastavuje na základě vyhodnocení pohybu auta optimální míru tlumení. Při rozjezdu , brždění a manévrování je útlum vyšší, naopak při pohodlném cestování a klidné jízdě se nastaví nižší útlum pérování. V pístu tlumiče jsou kanály, kudy proudí magnetická kapalina. Kolem těchto kanálu je navinuta budící cívka, která vytváří elektromagnetické pole v pístu tlumiče. Vlivem tohoto pole se v pístu zvyšuje viskozita magnetické kapaliny a tudíž i tlumící síla magnetoreologického tlumiče. Odezva viskozity na změnu elektromagnetického pole se pohybuje v milisekundách. Tlumič je schopen reagovat do 5ms, zatímco konvenční tlumič reaguje přibližně do 15ms. Automobil je tedy stabilnější, náklony karoserie v zatáčkách jsou menší, kolo lépe kopíruje vozovku, brzdná dráha je kratší a je téměř odstraněné ponořování přídě vozu při nouzovém brzdění. MR tlumič komunikuje se všemi systémy ve voze ABS, ESP atd. a řídící jednotka několikrát za sekundu vyhodnocuje stav vozu a dle všech těchto údajů provádí řízení tlumičů.
Interiér byl absolutně optimalizován pro řízení jak v normálním provozu, tak na závodní dráze. Sportovní sedadla Recaro s unikátním potahem vás podrží v každé zatáčce díky bočnímu vedení. Chromové a lesklé povrchy byly eliminovány aby se zabránilo odrazům.
Vše co bylo změněno na vzhledu auta, prostě celý body kit je zcela funkční a má za následek zvýšení výkonu auta. Konstruktéři se hlavně věnovali chlazení motoru a zajištění potřebného přítlaku. Auto je o 2 palce nižší než 2015 GT.