A je tu GYMKHANA 7 a její hrdina Ken Block co pilotuje konečně pořádnýho Forda, již to nebude žádná nadupaná Fiesta, ale kurevsky předupaný Mustang.
Takže v ulicích LA se odehrává zatím poslední z brutálních natáčení Gymkhany od Kena Blocka a jeho Hoonigans. Tento díl je zatím podle mě uplně nejbrutálnější a myslím, že ten samý názor máte i vy. Na začátek bych chtěl napsat, že člověk který měl možnost toto fotit a být u celého pětidenního natáčení je Larry Chen od Speedhunters. Fotky které udělal jsou víc než nejlepší 🙂 Uričtě by jsme mohli jen nasdílet video na blog a tím by to skončilo, jako to udělali všichni ostatní, ale to není náš styl, takže se pojďmě podívat na zajímavé informace a fotky.
Kdo by si kdy pomyslel že Mustang bude mít náhon na všechny čtyři kola ? Ještě Mustang z roku 1965 který bude nyní slavit 50-ti leté výročí. K tomu se dá říct jen jedno: HOONICORN RTR je jedna z nejúžasnějších věcí co kdy byla postavena ! Vůz byl tajně převezen do blíže neurčeného místa v Los Angeles pro testování. Po nastartování a pár driftů už o něm ale vědělo hodně sousedů a za nějakou chvilku půlka města. Bylo jasné že je to něco uplně jiného a speciálního. Natáčení se účastnil tým který se skládal z 80 lidí.
I na místě kde se natáčel film 60 sekund nebo Drive se proháněl HOONICORN.
Auto bylo postaveno tak aby bylo hodně odolné a spolehlivé a mohlo se s ním drsně zacházet. Takže se Ken nemusel bát žádných kaskadérských kousků. Komponenty které jsou použity v tomto autě byly vyrobeny na zakázku od borců z ASD Autosport Dynamics, kteří postavili a starají se o Mustang RTR, s kterým závodně driftuje Vaughn Gittin. Pro představu ASD Autosport Dynamics spolupracuje s mnoha týmy v závodech NASCAR, SCORE, F1, British F3, SCCA, NASA, a závodech v driftování D1GP a Formula D.
Vzhledem k tomu, že se při natáčení hodně ale fakt hodně driftovalo, tak se docela pálily gumy. Naštěstí ale Pirelli vyvinuli pneumatiky speciálně jen pro toto auto a přímo pro Kena, který měl na nich i svůj podpis, už od výroby a byly velice odolné proti pálení. Takže se použilo jen pár sad. Rozměr je 295/30/18.
Kouř z nich byl vážne intenzivní ! Kola ( 18×10.5 ) jsou od firmy fifteen52 a jsou zde obutá do Pirelli Trofeo Rs
HOONICORN RTR se vyvíjel 2 roky celý vývoj byl přísně tajný. Použila se karoserie z pony car ’65, ale doslova se použila jen karoserie. Auto bylo kompletně vyrámováno.
Podvozek byl uzpůsoben na výkon a váhu auta, dostal dvojité lichoběžníkové zavěšení kol z hliníku obrobené na CNC a plně stavitelné, podběhy jsou vlastně jen v horní části, jinak před a za kolem byly odstraněny. Je to z důvodu odvodu kouře od pneumatik a následné kouřové efekce. Tlumiče jsou JRi a pružiny Eibach, mimochodem tuto kombinaci používáme i my na úpravu Mustangů.
Aby měl Mustang náhon všech 4 kol je nápad Kena, protože je to Rally jezdec a chtěl aby se i novému autu na Gymkhanu kouřilo od všech čtyř pneumatik. Takže Mustang dostal extra přední diferenciál ST03. 6-ti stupňovou manuální převodovku SC90-24 od firmy Sadev, vyrobena jen pro toto auto s dvěma čerpadly pro mazání. Samozřejmostí je i teplotní čidlo, potenciometr a fonetický snímač zařazené rychlosti, k tomu je dodáváno i malé LCD, kde se zobrazuje zařazená rychlost. Váha převodovky je 67 kg. Pokud by jste chtěli řadit rychlosti a sedět zádama k volantu tak není problém :D, převodovka je uzpůsobena pro pozici řadicí páky do jakýchkoliv stran. Firma Sadev dodává převodovky do šampionátu WRC. K dispozici je speciální hydraulická ruční brzda, která nejen že zablokuje zadní kola, také odpojí mezinápravový diferenciál.
Jelikož při takovém ježdění se často mění spojka, tak byl uzpůsoben jak kardan, tak kardanový tunel aby šel lehce odnímat a spojka ( v tomto případě tří lamelová ) byla během hodinky vyměněna.
Teď něco o motoru.
V8 byla jasná volba, že s kompresorem, tak to je přece ještě lepší volba. Má objem 410 kubických palců ( 6.7 litru ) V8, který dává 845 koní a 720 lb/ft ( 976 Nm ) kroutící moment. 8x Kinsler škrticí klapky pro každý válec zvlášť. MoTeC systém řízení motoru. Tento agregát je ale něčím speciální, je totiž z divize ROUSH YATES Engines. Která vyvíjí motory pro závody Nascar. Zakladatelé této divize jsou rivalové jak v byznysu, tak v závodech Jack Roush a Robert Yates.
Je jasné, že toto auto je absolutně nejspecifičtější vůbec na světě. A zde na fotkách i malá ukázka kolik GoPro kamer bylo použito na záběry:
Sedačky RECARO, Pásy Sparco, Displej MoTeC, Auto Meter Hoonigan budíky, Hoonigan páka ruční brzdy, ASD Motorsports Rám a lišty dveří, palubní deska z uhlíkových vláken, Tilton Engineering závodní pedály, RTR panely karoserie z uhlíkových vláken a tak dále ……….