Go V6 GO!
Mnoho lidí se nás ptá, jaká maximální možná úprava lze udělat na V6 3,7 tak aby to auto opravdu jelo !!
Na to se dá odpovědět jedním slovem PROCHARGE (kompresor – mechanické turbo)! Protože je to opravdu velký rozdíl oproti sériovému stavu, rozhodně doporučujeme zainvestovat do podvozku a do brzd. Například stejným způsobem jako jsme postavili tohoto Stanga. Protože sériový podvozek a brzdy mají velký deficit bylo naší povinností tento problém vyřešit tak aby auto bylo stabilní při brzdění a reagovalo na podněty rodiče. Uvědomme si, že auto posouváme o třídu a kousek někam nad Mustanga 5.0 v atmosféře. To už vyžaduje komplexnější úpravu.
Nárůst výkonu je možný až 165 – 200k záleží na kalibraci ECU.
Námi upravený vůz: Mustang V6 (3.7) Duratec 37 – 3.7 L (3726 cc/227 CID) rok výroby 2013 s automatickou převodovkou.
HLAVNÍ ÚPRAVY:
1.Procharger kompresor – Sada
2.Brzdy: 5.0 plovoucí kotouče s hliníkovým středem + zadní upgrade plovoucích kotoučů 14″. A samozřejmě vhodná směs destiček!
3.Podvozek: Kompletní sada Roush Stage 2+ snížená světlá výška o 1/2 palce. Wattuv přímovod Cortex racing.
4.Hliníková kardanová hřídel od DSS Heavy duty! Rozhodně doporučujeme
5.Výfuky- koncové tlumiče Roush performance
Zásadní rozdíl a postřehy z jízdy:
Auto je velice agilní a to díky nízké celkové provozní hmotnosti, nárůst krouticího momentu je opravdu značný. Již po překročení 1500 otáček mustang uhání jak splašené divoké prase ! :- ) A mechanické turbíně nedochází dech ani ve výších otáčkách přes 5500RPM! Při překročení 4800RPM opět ucítíte tlak na váš hrudní koš, protože vačky se opět překlopí (přečasují) a turbína dodávající stabilní tlak okolo 8PSI se rozhodně nechystá ustoupit! Díky tomu je z auta „TOPGUN“ nebo „peklo na kolech“ nebo jak tomu chcete říkat. Už tomu chybí křídla.
Když se dostaneme k normální všední jízdě vše zůstává při starém, tím chci říct, pokud nebudete zrovna šlapat na plynový pedál tak spotřeba a jízdní komfort zůstává stejný, díky úpravám podvozku ale samozřejmě lepší. Motor má sametový chod bez cukání a spotřeba díky časování na EU benzín je o chloupek nižší. Pokud auto budete vodit ve výším spektru otáček spotřeba bude okolo 13-14l/100km s kompresorem, což je velice slušné!
Často kladená otázka: A vydrží to motor? Co na to říct? Pro laickou veřejnost jedině takto.
Proč by se tedy nabízely tyto aftermarketové kompresorové sady? Nikdo v USA nebude riskovat případné soudní nepříjemnosti! Tím chci jen říct, že je to odzkoušené na stovkách aut a opravdu se nemusíte bát o svůj motor!
Pro technicky založené: Motor 3.7 V6 Ford Duratec 37 – 3.7 L (3726 cc/227 CID je velice sofistikovaná a spolehlivá pohonná jednotka. Jedná se o lehký agregát osazený moderní technologií, stejný je instalovaný i do radikálu RXC 3.7 V6.
Jak to šlape: