Mustang V6 už nejezdí! Nyní ale lítá! 😉
Přijde nám, že majitelům Mustangů V6 se nedostává zasloužené péče, tak jsme se rozhodli to napravit. Spoustu lidí si mustanga V6 nekupuje kvůli tomu, aby ho trápili někde na okruhu nebo s ním vyhrávali dragové závody. Většinou si auto kupují kvůli image a k sympatiím k legendě Ford Mustang. Majitelé V6 mustangů mají většinou společné to, že s autem jezdí každý den. A to jsme chtěli zanechat. Proto jsme navrhli specifikaci tak aby vše co nejlépe fungovalo a nenarušili se charakteristické rysy V6. Výsledek se nám v praxi potvrdil.
Podívejte se sami jakým směrem se vydat.
- Studené sání: Vybrat studené sání je v dnešní době těžké protože na trhu se pohybuje spoustu aftermarketových značek, které nefungují! Dovolím si tvrdit, že je to přesně 50% sání na trhu. Z těch druhých 50% funkčních sání musíte vybrat takové, které svou konstrukcí odpovídá nejideálnějšímu (nejhladšímu) průtoku vzduchu.
Ve hře bylo spousta adeptů, nebudu je zde jmenovat ale vyhrál u nás Airaid!
- Vhodné svíčky: zde je také spoustu možností ale my jsme zvolili NGK. Typ svíček je určen podle specifikace paliva (95,100,E85) Každé palivo vyžaduje svoje.
Naše V6 byla odladěna na palivo 100 oktanů. - Provozní kapaliny: Výměna chladicí kapaliny.Zde přišlo na řadu EVANS chladicí kapalina bez obsahu vody s vyším bodem varu. Olej motru se specifikací (šarží) Ford Mercon posunutý do jiného teplotního rozsahu 5w-30.
- Přední brzdy: Originál kotouče musí pryč místo nich = kotouče UPGRADE Mustangevolution.cz: Jelikož sériová V6tka vůbec nebrzdí! Zvolili jsme náš upgrade brzd pro GT 5.0 330×30. Můžete použít i 360×30 pokud máte 18″ disky s vhodným ET.
V neposlední řadě jsme museli použít kalibrátor SCT a nahrát do něj náš upravený software, který za pomocí SCT X4 nahrajeme do PCM (řídicí jednotky vozu) a doladíme ho na míru.
Výsledek byl pro nás překvapivý, protože jsme docela V6 podceňovali. Výkon vzrostl o 20hp a krouticí moment o 28,6N/m. Ale co bylo naprosto senzační to byl ten průběh výkonu! Motor má sametový chod a nástup krouticího momentu je cítit již od 1800RPM! A co spotřeba? No vzhledem k přesnému nastavení časování, vyhoří veškeré vstřikované palivo v motorovém prostoru. Tak že využijete každou kapku paliva (nic nedohořívá ve výfukovém potrubí) a tím pádem se vše projeví na nižší spotřebě paliva. Dále je zde přepracovaná palivová mapa, která je nastavena v nižších a středních otáčkách tak aby mustang jel na co nejekonomičtější stechiometrický poměr s ohledem na bezpečný provoz bez poškození motoru. V konečném výsledku to znamená, že s V6 pojedete s úsporou v průměru o 1-2l/100km v kombinovaném provozu.
Pokud Vás zaujala tato úprava nebo plánujete uskutečnit něco podobného. Obraťte se na nás a my Vám pomůžeme. sales@mustangevolution.cz Tel.+420608886390.