Legendární Boss 302! Maximální výkon přírodní cestou bez dopingu!
Počáteční stav . Jedná se o Bosse 302 v sériovém stavu! Tak jak vyjel z linky v Michiganu 450 koní výfukový systém je sériový s katalyzátory!
Nainstalovali jsme na BOSS 302 sadu od Ford Racing (manifold +studené sání + klapku GT500).
Po instalaci všech komponentů jsem se rozhodli automobil natočit na sériový program s úpravou dat pouze ke klapce! Zajímal nás rozdíl oproti sériovému sání Boss 302. Které je také s vyšší kapacitou vzduchu a stejně jako FR vyvýšené pro rychlejší proudění vzduchu do válců oproti klasickému GT sání! Je logicky jasné, že zde bude více vzduchu ale zajímalo nás o kolik procent vzduchu zde poteče víc? Výsledek byl pro nás překvapující! Do sání proudí tolik vzduchu že jsme museli okamžitě upravit křivku MAFu cca o 15% dole! Na volnoběh byl rozdíl oproti sériovému stavu 15% více vzduchu a později při měření průtoku vzduchu v maximálních otáčkách 7800-8000RPM byl rozdíl až 35% oproti sériovému Boss sání a to se výrazně podepsalo na výkonu!
Výkon po úpravě byl 483 koní na zadních kolech , a ztráty na pohonném ústrojí jsou 25,8 koní.
Díky tomu, že Bossové 302 mají ručně kompletované motory ve fabrice Ford Racing. Motor dostal spoustu povoleného dopingu od matky přírody jako jsou hlavy s lepším výplachem, ostré vačky, silnější ventilové pružiny, lehké ventily …. Díky tomu Boss dokáže dostat ručičku otáčkoměru až na číslo 8! Ano je to tak motor točí 8000RPM a to bez větších potíží!
Jediné co je zde na škodu jsou emisní normy! Pokud by Boss měl mít dlouhé svody a neměl katalyzátory (offroad ) Tak si dovolím říct, že by měl ještě o 30 koní více! A to už si dovedete představit, že si na okruhu dovede sjednat pořádek u kolegů z KENTUCKY! (Corvette). O našich Germánských sousedech ani nemluvím, ty budou brečet a ani nemusíte vyndavat Katalyzátory a instalovat dlouhé svody!
Jen tak pro představu porovnání zrychlení:
Máme kousek od nás k dispozici EHM,EHM “ privátní silnici“ která má cca ne celých 800m. čistá rovinka 500m.
Na tomto úseku jede ME700RS 240Km/h a to má 700koní.
Boss 302 s touto úpravou posune ručičku tachometru na hodnotu 215km/h (možná by to šlo ještě víc, ale také je docela dobré a rozumné začít brzdit! Nebo skončíte na jednom nejmenovaném Pražském letišti. Kde by Vás mohl pozemní radar vyhodnotil jako UFO.
Závěrem: Boss 302 je sportovní náčiní pro sportovně založené lidi a vrcholové sportovce ! Obyčejní lidé se spokojí s GT a jízda s GT pro něj bude pohodlnější. Ale já osobně bych se s běžným GT nespokojil ale to jen pro to, že jsem měl možnost řídit Bosse. Boss si zaslouží speciální zacházení a péči. Proto se vyplatí mu koupit závodní dress up! A užívat si společně s ním duševní uspokojení ve vysokých otáčkách ! Je to jako když by jste vystoupali na Mount Everest a někde pod Vámi na Vás mávali lidé na Kilimandžáru to je úplně jiná přírodní dimenze! a v tuto chvíli se nacházíte na samotném vrcholu atmosférického potravního řetězce. Jediný kdo Vás může sesadit z trůnu je vetřelec v podobě ME700RS, který je vybavený mimozemskou technologií ;-)!
jedna důležitá informace : tato kombinace se dá u nás nainstalovat a odladit také na modelové řadě S550!