Je samo o sobě jedno z nejrychlejších aut sériově vyráběných na světě (sériových 662 koní by každému asi stačilo , ale proč ne více když to jde). O to je to ještě větší zábava pokud se mu podíváme pod kůži a z auta uděláme opravdu monstrózní zbraň , která je na normální silnici jen těžko k poražení.
Auto potřebuje opravdu již dobrého řidiče, který se nebojí a zároveň velice dobře ví , kde jsou limity jeho samého a také auta. Pro většinu bude limitem právě řidič – Shelby GT500 2013 v naší úpravě Stage III ME Czech je opravdu auto s „velkejma koulema“.
Popisovat všechny úpravy auta by bylo na dlouho , ale základ rádi zveřejníme 🙂
Klasicky jako první jsme se pustili do motoru: Shelby 2013 má zcela zásadně přepracovaný starý dobře známy 5,4 . Zásadní rozdíly oproti generaci 5,4 jsou tyto:
motor má objem 5,8 místo původních 5,4 (dosaženo větším průměrem vrtání válců – tedy motor dnes točí i 8000 ot/min) 🙂
kompletně kované všechny rotační součásti motoru
Chlazení dna pístů ostřikem oleje !!!
Vačky z Fordu GT 40 Supercar
TVS kompresor o objemu 2,3 L !!
A mnoho jiného , ale pro nás již s ohledem na zvýšení výkonu nepodstatného – toto totiž samo o sobě zajišťuje 100% možnost výrazného navýšení výkonu motoru beze strachu jeho poškození :).
Tedy zvýšení plnícího tlaku na 18-20 PSI pomocí malé kladky , montáž sání JLT společně s velkou klapkou Vám výkon se správným softwarem urovná na rovných 800 PS !!!!
2,4 kladka, 2x 67mm klapka a JLT Carbon sání
2,4Pulley, 2x 67 Throtle body and JLT Carbon CAI
Shelby jede opravdu neuvěřitelně a jeho maximální rychlost je hodně za hranicí 300 km/h.
Krátké lehce pohoršující video je zde:
Tentokrát v USA již mysleli na brzdy a tak 6-ti pístkové Brembo vpředu společně se zádním sériovým upgrade stačí na “ normální ježdění“ :))
Pokud by auto bylo s paketem “ Trak Packet“ podvozek je potom stavitelný Bilstein , ale to v našem případě neplatí neboť auto bylo bez této opce , takže podvozek byl celkem pro daný výkon „šílený“. !
Jiná volba než na Cortex a to včetně torque arm a watts link nemohla ani přicházet v úvahu :).
zde pár foto – výsledek je těžko popsatelný a rozdíl v jízdních vlastnostech se nedá ani adekvátně slovy vyjádřit – to se prostě musí zažít !!
Pokud tedy auto jelo a to nejenom rychle rovně , ale i do zatáček tak k posílení jeho již tak dobrých vlastností může přijít již pouze jeho odlehčení , rozšíření a zvýšení přítlaku, aby bylo v rychlostech okolo 320 km/h stabilní a bezpečné !!!
Padla velice rychle volba na APR body kit a výsledek – posuďte prosím sami – práce je to úděsná , ale stojí to za tu snahu – navíc trojdílná kola opravdu autu sluší a za autem se neustále někdo ohlíží a všude si ho fotí a ptají se proboha co to je :))))
první foto galerie ze stavby
druhá galerie je jak auto vypadá po naší úpravě v současné době 🙂