Ford představil v Detroitu upravenou verzi nové GT350 pro závodní hrátky ! Kdo by to byl čekal že automobilka upraví již upravené auto. Na vývoji se ještě podílel i Carol Shelby !
Shelby, která je upravená na závodní okruhy dostala za svůj název GT350 písmenko R. Model GT350 R výkon nenavyšuje, stále je v něm 5.2 V8 s výkonem přes 500 koní. A i v něm zůstala již zmiňovaná plochá kliková hřídel, v článku o GT350, takže motor půjde do pořádných otáček. U tohoto modelu se zaměřili u Fordu spíš na odlehčení a další věci aby se přizpůsobilo závodním okruhům. Podle oficiální tiskové zprávy přímo od Fordu je tento model nejvíce orientovaným strojem na okruhy. Chtěli by jste být jeho první majitel ? Musíte si ho koupit v aukci a výtěžek se věnuje na charitu.
Tato verze vychází z klasické GT350, s tím že má na sobě výrazné úpravy podvozku a aerodynamiky. Stejně jako klasická GT350 má toto auto adaptivní magnetoreologické tlumiče, ale díky odtučnění auta a nového nastavení reagují ještě o pár milisekund rychleji. A když jsme u toho podvozku, tak díky úplně nové sadě pružin je snížena také světlá výška. Nové, lepší stabilizátory by měly zabránit náklonům vozidla při sportovní jízdě. Přepracované je také zavěšení se všemi dorazy. Kloubové hlavy čepů na přední nápravě, známé pod slovem unibaly jsou daleko přesnější. Geometrie celého vozu byla kompletně přenastavena. Toto vše zajišťuje jednu z nejobávanějších zbraní od Fordu.
Sériově jsou k tomuto vozu dodávána kola, která jsou celá z karbonu, to se vážně nevidí na každém rohu, je to i rarita v supersportech ! Každé kolo je lehčí o 5.9 kg oproti klasické verzi a snižuje valivý odpor. Obuta jsou do hyper přilnavých 315/30ZR-19×11 Pilot Super Sport Cup 2 v předu a na zadní nápravu jsou 19×11.5. Jsou ze směsi, která je vyvinuta přímo pro toto auto. Brzdy jsou karbon-keramické, od používané značky Brembo.
Převodovka je 6-ti stupňová a má pro sebe vyhrazený chladič, stejně jako olej motoru a 3.73 torsen samosvorný diferenciál. To se určitě hodí pokud budete trápit poršáky a ostatní odrůdy na závodním okruhu. Ale určitě budou rádi, že mají možnost vidět dokonale zpracovaný design zadní části auta se 4 pořádnými výfuky.
Pro maximální přítlak je zde upraven přední splitter a na kufr přiděláno pořádné křídlo z uhlíkových vláken. Nemusíte tedy už dokupovat, nebo jinak upravovat auto. Vylepšené je i chlazení motoru a brzd.
Dieta pro okruhy obsahuje dost věcí, které jsou doslova vykuchány z auta. Žádná klimatizace, žádné stereo, žádná navigace, žádné vytápění sedaček, žádné zadní sedačky, žádné koberečky, žádná couvací kamera, žádná rezerva, žádný tapecírunk v kufru, žádná podlaha v kufru. Chybí i rezonátory z výfukového potrubí, což autu dá nenahraditelný zvuk, ale ne že by to klasická verze potřebovala, už tam je o co stát.
Pokud by jste ale o tyto věci nechtěli přijít je možné si zakoupit volitelný elektronický balíček a vše od klimatizace až po kameru tam budete mít. Je to jen na vás jestli chcete mít 60 kg na víc.
No a nejdůležitější a nejočekávanější číslo tohoto auta je 7:32:19. Ano jedná se o Nurburgring. Tento čas na první jízdy je víc než dobrý. O 5 sekund rychlejší než Camaro Z/28 a dokonce i o sekundu rychlejší než Porsche 911 GT3 RS, takžě ani ten super dlouhý název mu nepomohl k tomu aby porazil Mustanga, nicméně toto jsou první jízdy, ale kolují i informace o čase 7:28:XX. Ty ale nejsou ověřené. čas 7:32:19 je oficiální od Fordu.
Takže se necháme ještě příjemně překvapit.